17 oktober 2010

nyklippta får...

Idag har vi höstklippt fåren. Manikyr och avmaskning har också gjorts. Inatt sover de inne för första gången efter sommarbetet, jag tror dom tycker det är ganska skönt. Nätterna är långa nu... mörkt straxt efter 18 och det ljusnar inte förrän närmare 7 på morgonen.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Igår bar det iväg till Uppsala igen. Frihandskviltningen fortsätter. Tänk så skoj man kan ha med en symaskin. Det här med frihandskviltning och fria tekniker över lag är verkligen något som jag gillar. Synd bara att det ska vara så svårt att "släppa loss" ordentligt. Här är lite av vad jag kviltade igår:

Melerade/multifärgade trådar förhöjer effekten massor. Hjärtat är gjort med en teknik som kallas Trapunto. Man fyller motivet med extravadd för att få en upphöjd effekt och kviltar med tät kviltning runt motivet.
Nu är det över en månad till nästa kurstillfälle i frihandskviltningen. Läxa har vi fått så det är bara att öva på.
Närmast på kö i sömnadsväg står Majas utmaning med tre remsor av höstfärgat tyg... Tror jag bestämt mej för vad jag ska sy...
Men nu är det duschen som gäller och sen tror jag att jag tar kväller.
Ha de'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar