5 oktober 2010

så där ja...

Nu har jag packat mitt resultat i Luleåutmaningen. Det känns rejält skönt att ha rott det iland, hela 5 dagar före deadline! Som så många gånger tidigare är man (jag) tidsoptimist och den här gången klarade jag det. Nu ser jag fram emot de andra deltagarnas resultat.
*  *  *  *  *  *  *
Idag hittade jag något trevligt i brevlådan också. Jag fick ett STORT kuvert från Maja! Spännande... och däri fanns en födelsedagspresent i form av ett underbart tyg i höstfärger, jag är inte så bra på blommor men jag tror det är Astrar eller kanske Dahlior (?) hmm...heter det så.... iallafall så är just höstfärger mina favoriter, där prickade du rätt Maja! Tillsammans med det blommiga tyget fanns ett matchande mörkgult tyg också. STOR TACK-kram till dej Maja!
Men det ALLRA roligaste var att runt tygerna fanns ett fint hjärta som jag tror att Majas dotter Sanna gjort. Jag har varit nyfiken på dessa sedan tidigare och nu fick jag ett alldeles eget sådant.
*  *  *  *  *  *  *
Nu när Grövelsjöresan, födelsedagen och utmaningen är avklarade så blir det till att träna på frihandskviltning igen. Det drar ihop sig till nästa kurstillfälle snart.... och så har vi en utmaning i min lokalgrupp också... där ska vi sy en kudde i ett bestämt mönster + att vi ska använda oss utav ett gemensamt tyg, resterande tygval är valfritt. DET ska också bli spännande att se variationerna där. Där går fristen ut 23 november...

Men just nu har jag bestämt mej för att vila.
Ha det gott därute,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar