21 november 2010

dagarna går...

... snabbare än jag hinner med.
Syhelgen i Gnesta är slut sedan flera dagar tillbaka. Så trevligt och jag sydde en del småsaker. Årets första julmat slank också ner i Gnesta. Jag kom hem vid 19 tiden på söndagskvällen och sen har veckan rullat på.
Innan jag for iväg till Gnesta köpte jag en symaskin. En önskedröm... den fanns närmare än vad jag kunnat ana. En jobbarkompis hade en som bara stod i skåpet. Den fick jag köpa, så nu äntligen har jag en Singer Featherweight 222. Sedan tidigare har jag en FW221. 222:an har friarm och med det följer att jag kan sänka matartänderna och då kan jag frihandskvilta med den. Den syr som en dröm... och jag är så glad!

* * * * * * * * * * *
I min lokalgrupp Blockmakarna har vi som gemensamt projekt att sy en kudde den här terminen. Så klart ska jag hålla på i sista minuten... som vanligt! Igår sydde jag som bestatt... men nu är den klar. På tisdag har i uppvisning.
Nu kräver syrummet en rejäl upprensning, en tornado har dragit fram där.

* * * * * * * * * * *
Vädret idag är inte mycket att hurra för... mörkt och lågt till tak. Jag ska försöka fota mina alster från Gnesta och min fiiina symaskin senare idag och det blir ljust.
Kanske det blir en tur till IKEA också... sonen vill ha smakråd... skönt när man får sån't förtroende.
Ha en skön novembersöndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar