7 november 2010

syfestivalen...

Ja, det blev syfestivalen för mej den här gången. Sist när jag var på väg så stoppades jag av ett väldans snöoväder. Det var kaos i trafiken (som vanligt) i Stockholm. Men den här gången var det inga problem.
Det var premiär för mej att besöka syfestivalen på Älsjömässan. Jag kan bara ge plus-poäng. Härligt luftigt trots många besökare. Lätt att hitta och gå tillbaka om man ville. Lagom blandning av utställare, tyg, garn, pärlor, scrapbooking...
Jag träffade en del kända ansikten och fick mej några trevliga pratstunder. Gick runt några varv och spenderade mina pengar.
Här är några av inköpen:
Tygerna var så läckra och det var lika bra att köpa dem, jag skulle ångra mej om jag kom hem utan dem. (jo, jag vet att jag redan har tyg så det räcker till minst 100 täcken ;-)) Ett mönster från Mossby på en söt väska blev det också, i det här fallet är det jag som är prinsessa för väskan ska jag sy till mej själv. Yoyosar var skoj att göra, så det blev en sån mall också. Jag hade de två mindre varianterna och tyckte jag kunde komplettera med en lite större. Sen hittade jag en påt-docka, den ska bli skoj att prova. Jag har ett svagt minne av att jag gjorde det som barn. Men då har jag för mej att jag hade en trä-trådrulle som påt-docka. Den här var ju fin och så passar den så bra ihop med mina nya tyger.
Jag är nöjd med dagen och mina inköp.
Det som ev. kan ge minuspoäng är väl serveringarna. "Restaurangen" brydde jag mej inte ens om att fundera på ett besök. Fiket hade lång kö men det gick trots det ganska snabbt att komma fram kassan. Men varför ska det vara så himla dyrt? 85 kronor för en rejälare smörgås, 95 för en lite räksmörgås med några futtiga räkor på. Allt serveras på papperstallrik, plastbestick och pappersmugg. Det är ok men inte priserna!
Här är jättehärligt väder idag. Nu ska jag ge mej iväg på en långpromenad med hunden. Ha en skön fortsättning på söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar