5 november 2010

röjning pågår...

Jag har ett par lediga dagar. Oj, så skönt... men det är mycket jag vill hinna med. Några måsten är avklarade och jag har påbörjat röjning bland tygerna. Jag köpte för många år sedan en massa fatquarters av batiktyger i hela färgskalan. Jätteläckert då... men vad gör man egentligen av en massa små sådana. I början var dom för läckra för att skäras itu och sen har dom blivit liggandes. Med åren har det kommit så mycket läckrare batiktyger och dessa gamla känns inte fullt lika skojiga längre. ... jag har skurit ner dem i 2½" remsor!! Och nu är jag klar. Känns ganska skönt måste jag säga. Nu SKA det bli något av dem. Det finns ju hur mycket inspiration som helst i dessa Jelly Rolls-  o Bali Pops-tider.
Nu ska jag ge mej på den andra högen med gamla fatquaters av omoderna, omöjliga tyger.

* * * * * * * * * * * * * * * *
Nu när jag varit flitig och iallafall påbörjat rensningen i syrummet så är det ju Syfestival så lämpligt också. Kommer att kännas bra att komma hem med lite påfyllning. För så lär det väl bli. Imorgon bär det av dit.
Dagen idag ska ägnas åt lite lövräfsning och det sista i trädgården... sen är det farmors grav som ska pyntas. Har jag tur hinner jag med lite fönsterputs också och handla mat...... håhåjaja.

 * * * * * * * * * * * * * * * *
Sugen på lite julsömnad?
Här kan du ladda hem ett mönster på en vacker julstrumpa. För dej med broderimaskin så finns också en fin snögubbe att ladda hem. Kolla på free projects. Krävs visserligen att man registreras sig men det är det värt. Där hittar du även andra skoj projekt och broderier att ladda hem.
... ha de'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar