5 december 2010

2:a advent...

och jag stickar! 
Maja har inspirerat mej med alla sina sockar och mössor som hon producerar mellan hennes produktiva sömnad.
En Åre-mössa är det tänkt att det ska bli:

Stickor nummer 10 och igår kväll stickade jag upp ett nystan. 
Två och ett halvt ska det gå åt innan mössan är klar. Fortsättningen blir ikväll.
Idag har jag sytt julkort. Det är en tradition hos mej nu... De sista 5-6 åren har jag sytt mina egna julkort. Jätteskoj eftersom det går ganska snabbt att få resultat. 
Största stopp-klossen är att kläcka idén på motiv... sen går det snabbt.
I år blir det en applikation med en julgran, bild kommer när korten har landat hos mottagarna.
* * * * *
Idag är kylan borta och vi har knappt en grad kallt. Hoppas inte det blir varmare, inte så skoj när byvägen blir glashal som en isbana.
Nu är det dags att tänka på kvällens matintag...
Ha en bra fortsättning på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar