12 december 2010

3:e advent...

...dagarna rusar iväg. Den här veckan har vi tillagat och serverat julbord till eleverna. Imorgon är det Lucia, då blir det Lussefika på morgonen med lussekatt, pepparkaka och choklad. Till lunchen efterlängtad risgrynsgröt.
Idag har jag sytt ihop min stickade Åremössa. Den blev inte så tokig... jag är så kräsen med mössor. Det ska vara lösa mössor och inte smita åt för hårt. Nästan alla som finns att köpa är för trånga tycker jag. Så det blev till att göra en själv. Snabbt gick det och lagom mjuk.
... nej Maja, det blir ingen bild på mej med mössan på, tycker inte jag är så fotofager. 
Håll tillgodo med dessa istället.
För er som undrar så finns stickbeskrivningar lite här o var på nätet i diverse bloggar. Här är två: MariaNova och Supermamsen. Jag minskade antalet maskor till 30 för att inte få mössan alltför hög.
Det här har givit mersmak. Nu ska jag prova att sticka disktrasor!! I ljusvekegarn, fick jag tips om i garnaffären. Fortsättning följer...
* * * * * * * *
På sömnadsfronten har inget nytt hänt, jag röjer så sakteliga i mitt syrum och börjar se slutet. Det får inte gå för fort... måste ju komma ihåg var jag stoppar saker o ting. Jag försöker märka upp och lägga sakerna logiskt, men minnet kan vara kort.
Nu har solen gått ner och det är mörkt. Tror vi köper pizza idag så jag kan slappa resten av kvällen...
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar