19 december 2010

4:e advent...

... och det bara snöar och snöar. -7 grader och småblåst. Hunden och jag har precis kommit hem från en pulsig promenad.
Här försöker jag få iordning lite inför julen... sakta men säkert. I morse gjorde jag klar en julkapp till vår yngsta stalltjej, Emma. Badlakan med handduk, broderade ett hjärta och hennes namn. Glömde förstås att fota innan jag slog in klappen. Tidigare gjorde jag årets julkort och nu när jag skickat iväg dem så tänkte jag att ni också ska få se dem:

Nu i vinterkylan har vilda djuren det lite kämpigt. På kvällarna kommer rådjuren och äter under fågelbordet, haren sitter vid fårens foderhäck och så har vi Kurre som kommer på besök.
Nu är det mörkt igen och det känns som kväller... och dags att tänka på utfodring här i huset.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar