13 december 2010

fort och väl...

nej, det hör inte ihop. Fort och fel är vad det blir.
Jag provade att göra Skrufshjärtan á la Maja i går kväll. Som vanligt, kan man säga, så läser jag inte beskrivningen helt o hållet. Inte använde jag något bakgrundstyg... det såg jag inte att man skulle göra. Så mina hjärtan blev lite glesa. Och inte sydde jag tillräckligt heller...såg jag när jag sköljde bort soluvlieset. Inte så lyckat... men jag vek stycket dubbelt och strök det torrt. Idag har jag klippt ut 3 stycken fina hjärtan ändå, till slut.
Det här gav mersmak... nästa gång ska jag komma ihåg bakgrundstyg, att sy ännu mer och att inte glömma att tvätta ur handfatet efter att jag sköljt bort soluvliesen ... det var lite knottrigt i morse.
Tack Maja för en skoj idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar