1 januari 2011

1 januari...

...365 nya fräscha dagar.
I dag har det gått i sakta mak... grått o trist ute. Snöade som attans i natt.  
KM o Eydis var ut och plogade tidigt i morse, själv låg jag kvar i sängen ett tag till.
Började det nya året med att rensa i bokhyllan. En del böcker har några år på nacken. Själv har jag utvecklats och ändrat tycke o smak genom åren så det känns skönt att rensa lite.
Igår sydde jag klart mina sista muggmattor.


Nu blir det inga fler sådana. Vad jag ska hitta på härnäst vet jag inte, men det finns mycket att välja på... kanske alltför mycket.
* * * * * * * * * * * * * * * * * *
Vad tänker då 2011 bjuda på?
Jag vet att jag tänker åka till Grövelsjön i mars. Syträff i Luleå tänker jag också åka till.
Ovansiljans utställning i Mora i juli får förhoppningsvis ett besök också. Bara att komma till landskapet Dalarna är värd en resa och kan man sen kombinera med lapptäcken så är det ju inte helt fel.
Vår semester blir antagligen en fjällvandring i Jämtlandsfjällen i år. 
Jag behöver nya kängor så då passar jag på att prova dem hos Lundhags i Järpen på vägen dit.
Någon syfestival kanske det blir och en o annan syträff också.

... nu eré mörkt igen... dags för mat.
God Fortsättning på 2011 önskar jag Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar