8 januari 2011

adjö Zoomin...

Zoomin har bestämt sej för att sluta. Sorgligt men sant. Då bestämmer jag mej för att flytta hit istället. Jag har tidigare hållt på här men tyckt att zoomin varit trevligare i.o.m. fotogalleriet och webbdisken... men kanske jag hittar ett bra alternativ till det också så småningom. Nog om det för nu...

* * * * *
Vi har har en "sy-tillsammans" på Quilt o Lapptekniklistan (ett Yahoo-forum) i dagarna mellan jul och trettonhelgen. Vi sydde sk. MugRugs, muggmattor. Hela 321 stycken blev sydda. Jag lovade att fixa tre blygsamma vinster som skulle lottas ut bland deltagarna. Det här var vad jag hittade i mina gömmor:


Alla deltagares muggmattor fick ett nummer efter antal på bilderna och i den ordningen bilderna låg i vårt galleri på zoomin ca kl. 11.00 7/1.
Här är hela listan på deltagarnas "lottnummer"

Jag tror det ska gå bra att klicka på bilden för att se den i större upplösning.

309 st blev med i dragningen, jag tog bort mina egna 12 st. 
Som slumpgenertor använde jag mej av  http://www.random.org/integers/ 
 
 och den "apparaten" drog följande som vinnare:

Nummer 1: 92 Elisabeh H
Nummer 2: 172 Lena P
och slutligen nummer 3: 228 Lizzan
 
Grattis! Hoppas att vinsterna kan komma till användning i något kommande projekt. Tack till alla deltagare och ett JÄTTETACK till Gunilla W som hade mest att göra med att ta hand om och sortera våra bilder! (som nu kan kännas lite bortkastat, tråkigt)

8 kommentarer:

  1. Visst är det trist att zoomin läggs ner :o( Tack för att du drog igång Sy Tillsammans och för att du skänkte fina vinster även om inte jag hade turen med mig. Vi syns på bloggspot! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit du med! Du lär dig nog snart så duktig som du är med dator och fixilitrix ;)
    Tack själv för att du drog igång hela grejen med muggmattor och inte minst TACK för att du drog just mitt nummer ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Lycka till med din nya hemsida! Testar om jag kan skicka kommentarer. Kram Desirée

    SvaraRadera
  4. Vilka fina vinster. Och välkommen hit säger jag med.
    Kram ÅsaS

    SvaraRadera
  5. Hej Anne-Marlen
    Välkommen hit säger jag också. Är imponerad av att du redan hunnit lägga in så mycket. Kommer du åt din zoomin så du kan klippa och klistra eller kanske var du förtänksam nog och hade materialet på fler ställen? Själv kommer jag inte in på min gamla zoomin - skulle också gärna vilja flytta över den. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Tack för att du fick fart på oss, har använt mina mattor varje dag och det trodde jag inte :o)

    Så tråkigt med zoominen och jag prövar också den här bloggen så får jag se vad jag tycker.

    SvaraRadera
  7. Jättekul att du hittade på denna Sy-Tillsammans! Synd på zoomin, tyckte den var tydlig och enkel. Nu måste jag sätta mig in i hur blogspot funkar - phust! Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Hej Ann Marlene,

    vilket jobb du har dragit igång på QoL listan! Så kul att så många nappade på din ide´- Det var intressant att läsa om vinsterna och hur du drog vinnarna. Välkommen till Blogger!

    SvaraRadera