18 juni 2009

Luleå fortsätter...

... jag flög ju som sagt upp till Luleå. Min lilla Singer Featherweight 221 fick följa med. Det gick alldeles utmärkt att flyga med henne, men säkerhetskontrollen ville att hon skulle åka genom röntgen 2 ggr och sedan måste de lyfta upp henne ur väskan för att kika... det var för mycket metall för röntgen. Men sen var det ok.
Inköp blev det i Luleå. Vi (Annika o jag) var ju till ICA Maxi och handlade mat till söndag lunch... aha, det var inte det ni ville se ... då kommer här bilder på mina inköp:
 
Jag hann inte vara många minuter på Quilterian förrän jag fick syn på denna söta lilla resväska som blir en utmärkt reskompis till min lilla Singer FW. 
 
Å den måste man ju fylla med tyger: Chokladbruna, rosa (inte mina..jag ska sy till en jobbarkompis) och några neutralare beige jordnära och en svart bit. Nålar, knappar, väskspännen, en bamsestor snedslå-vikare (nu har jag alla storlekar), en X-blocklinjal och ett mönster till den... det fanns mycket mer som jag ville ha men väskan blev knök-full.
Jag var lite dålig på att fota men Brita har lagt ut lite många bilder från träffen på sin Zoomin, gå gärna in där och kika på oss om du vill:  brita.zoomin.se
Nu återstår att göra färdigt det som jag sydde på under helgen. Visas en annan dag.
Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Vilken läcker väska!!!!
    Jag är som tok på allt sån´t där!
    Grattis!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera