30 december 2010

till en princessa...

näeee... den är till mej! Princessväskan som Mossbyquilt gjort mönster till, föll mej i smaken. Så när syfestivalen var i höstas passade jag på att köpa mönstret. Där på festivalen hittade jag också ett gäng härliga tyger.
mina inköp på syfestivalen i höstas
Nu var det dags att göra slag i saken... en princessväska är sydd.
Tyvärr är det lite svårt att få fram färgerna med kameran den här årstiden... men jag är så nöjd med väskan. Av resterna blev det en mellandagsnesse á la Anette som jag visade igår. Ännu några småbitar finns kvar för ytterligare en liten förvaring... sen har jag en väska med bra förvaring för tillbehören när jag ska på syträffar.
Idag får det nog bli några fler muggmattor... jag hade ju tänkt mej åtta stycken innan jag är nöjd. Men först lite kroppsarbete nere i stallet, sen tillbaka till syandet, lyssnande till min julklappsskiva från "Så mycket bättre" som ju verkligen blev så mycket bättre.
Tack för all respons på muggmattor och mellandagsnessen!
TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar