11 mars 2010

utflykt till Röros...

Igår åkte vi en sväng till Röros. Där besökte vi koppargruvan och tillhörande museum. På vägen dit, som är 15 mil, så mötte vi endast 4 bilar på 10 mil! Vi kände oss ganska ensamma på vägen...
I Röros finns "Sparsy", en grossist för sybehör och kvilttyger. 
Självklart blev det ett besök där och förstås lite inköp:
Tygerna med hjärtan och hundbenen på ska bli en väska till hundsakerna som behövs till vår nya vovve Eydis. Lizzan har en "sytillsammans" i helgen. Där kommer tygerna väl till pass.
Den lilla koppartackan kommer från Rörosmuseet och den vackra spånkorgen köpte jag i Tällberg på vägen upp hit till Grövelsjön.
På kvällarna har jag sytt på min Featherweight och har fått ett resultat. Mer om det skriver jag i nästa inlägg som blir ikväll. Nu är det dags att valla skidorna med lite fäste för en liten tur upp på fjället. 
Vi har ca 4 plusgrader nu.
Ha en bra dag.

1 kommentar:

  1. Det låter härligt med en skidtur! Jag som bor mitt i snön tar tyvärr alltför sällan chansen att gå på tur...

    Jättefina tyger hittade du på er utflykt!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera