2 februari 2011

vart tar tiden vägen...

11 dagar sen jag skrev något sist. Inspirationen är väl inte på topp och på jobbet är det körigt.
Men nåt som var riktigt skoj... idag kom ett fönsterlöst brev i lådan Från Maja. En vinst för att jag gissat på rätt antal tidningssamlare bredvid hennes fåtölj. Bara 7 stycken hade hon.
Tack Maja för tuffa tyger. Jag ska försöka anta utmaningen att få till något av dem. Lite har de redan talat till mej... vi får se vad som blir av. Det är ju inte alldeles säkert att det första "snacket" håller. Så här ser de ut, mina fina vinsttyger.
 Maja har förstått vad som är mina favoritfärger.
 * * * * * * * 
Jag har surfat lite och hittat en massa söta hjärtan som passar fint i februari. Det finns ingen beskrivning med är nog lätta att kopiera, kika här:
Visst är dom söta?
* * * * * * *
Och Mug-Rugs... som så många sydde i början av januari. Här finns ytterligare idéer till sådana.
Jag ska sy den med symaskinen, en Singer FW. Perfekt att ha med till syträffarna.
Kika runt där på sidan... det finns mycket att hämta där.

Nu är det nog dags för mej att slänga mej i soffan. Förhoppningsvis så hör ni av mej snart igen.
Ha dé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar