29 mars 2011

då syr vi...

Då är det dags för oss att Sy Tillsammans. Vi är ett stort gäng (närmare 60st) över hela Norden som syr. De flesta tillhör Quilt o Lappteknik-listan men ett litet gäng har också hakat på här via bloggen. 
Vi Syr Tillsammans t.o.m 10 april 2011 och hoppas få en hel del fina löpare att beundra.

Här kommer länken till mönstret:
Moda Bakery Shop, scrolla ner till kommentarer.
Alldeles ovanför kommentarer finns en länk till "Printer Friendly Version".
Klicka på den så får du hem en PDF-fil att skriva ut.



Jag tycker det är enkel och stilren löpare och hoppas att även ni tycker om den. Beskrivningen är lätt och med många bilder. För er som fått min översättning, använd den tillsammans med originalmönstret. Finns det fler som önskar översättningen, skicka ett mejl.
Duken är lämplig att sy i sina favoritfärger och den går snabbt att sy... sådana projekt gillar jag.
Om ni vill så gör jag ett album här för färdiga dukar. Skicka bild till mej få fixar jag det. Ni som har egna bloggar och visar upp duken kan väl skicka länken till mej så sammanställer jag en länklista... vi vill ju inte missa några bilder.
Jamen då så... då kör vi... Några frågor som dyker upp? Skriv dem gärna i kommentarer så svarar jag så gott jag kan. (fler kanske har samma fråga)
1 april jobbar jag till 15.00 så svar på ev. frågor blir inte förrän till kvällen.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar