8 mars 2011

vinterferie...

Härliga dagar i Grövelsjöfjällen har vi. Skidturer på dagarna och symaskin på kvällarna. Hunden sköter sig fint i skidspåret och sover lugnt när vi kommer hem. Det tar på krafterna även för en unghund och inte bara på husse och matte .
Min lilla Singer FW får jobba lite. Det är så härligt att sy med henne. Min låda med batikremsor har följt med tillsammans med FW till Grövelsjön. Ett försök att använda X-blocklinjalen har givit resultat i en liten väggbonad, nja inte helt klar, men en bra bit på väg. Quiltning och avslutningskant blir färdigt hemma, så småningom.
Min X-blockbonad blir inte stor, ca 14" x 14"
Sen har jag fått ihop en början till en bordslöpare också. Jag fick en charmpack av Brita som tack för att jag deltagit i Quilterians sommarutmaning 2010. Jag ska bara komplettera med lite annat tyg och dekor i kortsidorna innan det är dags för quiltning. Provade på sk.  "disappearing 9-patch", en riktigt rolig teknik med snabbt resultat särskilt när man hade en charmpack att ta till.
Avslutar med några vinterbilder med vackert väder här från Grövelsjöfjällen. Vi gjorde en tur till Gammeldalen, en fäbod på Norska sidan av gränsen.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar