14 maj 2011

studentdags...

... inte för mej men för jobbarkompisens son och hans kompis.
Tidigt i våras fick jag förfrågan om jag kunde hitta på något att hänga runt halsen på grabbarna. Som vanligt så tycker jag det är svårt med beställningar så egentligen tvekade jag. Men så kom jag på att Quiltbitens spiralväska är ju en enkel och skoj sak. Den går ju också att fylla med någon lämplig överraskning... vi får väl se vad mamma Ewa säger. Hon har ännu inte fått se mina skapelser. Till spiralväskorna gjorde jag var sin Grattis-tag, datum-tag och en med namnet på. Tillsammans hänger de i en 'silver'-kedja i  upphängningsöglan på spiralväskan. Så här blev det:
Trots tveksamheten till att sy något på beställning så är jag nöjd.
 * * * * * * *
Annars så rinner dagarna iväg här...mycket på jobbet men jag ser fram emot ledigheten. Jag har ju förmånen att ha ett jobb som är uppehållstjänst, vilket innebär att jag är ledig hela sommaren. Den här tiden på året är det nedräkning. 17 arbetsdagar kvar...
Dessförinnan ska jag hinna med en syhelg i Gnesta som PW-design anordnar. Det ska bli så skoj att åka iväg och sy tillsammans med trevliga sytjejer en hel helg.
Men nu först... ut o klipp gräs
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar