6 juni 2011

Gnesta...

Hej hallå och välkommen hit. 
Nu har jag bestämt mej, det blir blogspot i fortsättningen. 

Jag har varit iväg på syhelg :-)  Som vanligt så blir det inte fullt så mycket skapas som ambitionen är. Men desto trevligare, Frustuna scoutgård är så rogivande och ligger så fint vid vattnet. Några blev lockade av de härliga vädret och närheten till vattnet så ett par metspön inhandlades. Nappade gjorde det också, önskemålet var väl abborre men någon sådan blev det inte. Mörten o Braxen höll sig framme vid kroken istället. 

En egen butik hade vi också. "Sibylla" hade öppet från tidig morgon till sena natten.
Det kan man kalla service, eller hur. ;-)

Flitens lampa lyste också från arla morgonstund till sena natten.
Många sömmar blev det och många små alster skapades. Tyvärr så glömde jag att fota våra saker. Kanske beror det på att jag försökte leva upp till mina ambitioner jag hade innan avfärd hemifrån. ;-)
Men så här mysigt hade vi det:

Några små saker hann jag sy men dessa tänker jag inte visa ännu. Det saknas lite handsömnad. Sånt tog jag mej inte tid till att göra där... det får bli här hemma i trädgårdsstolen så småningom, sen så kan jag visa upp mina små saker, nesse, muggmattor, små hjärteförvaringar och en ugglelöpare.

Och som vanlig... när man har det som bäst så att det dags för uppbrott. 
Städning återstår och sen avslutar vi med gemensamt fika. Trevligt!
Tack för en fin helg alla ni som deltog och Tack Päivi som fixar både mysiga mönster och anordnar träffen.

Visst har vi varit på ett underbart ställe!

Ha det gott alla och välkommen tillbaka till Lappat o Klart-bloggen på blogspot :-)

8 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till blogger!

    Kul att få se bilder och att ni hade trevligt i Gnesta. Nu väntar jag med spänning att också få se bilderna på allt fint du sytt.

    Kram Carmen

    SvaraRadera
  2. Tack för titten! Syträffar är ju bara såååå roligt att vara med på!
    Jag hoppas vi ses snart!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Åh, vad mysigt det ser ut att vara där. Tänk att få sy hela dagar...flera dagar i ett sträck...Ska bli kul att se dina alster.
    Jag lägger äntligen sista handen (=stygnen) vid väskan som jag sytt med tygerna jag vann hos dig!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej så fint blogginlägg och vilka vackra bilder du fick till!
    Underbara härliga helg, bilderna fick mig att le stort här :-)
    Hoppas vi ses snart igen- har bra service ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så himla mysigt ni ser ut att haft det! Och snart ses vi! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ni ser då ut och haft en toppen helg.
    Välkommen tillbaka på blogspot./bamsekramar

    SvaraRadera
  7. Så kul att du har en blogg nu!Härligt inslag med syträff och säkert härliga syminnen.
    Lycka till på resan och nya syträffen.
    Trevligt sommarlov också!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  8. vilka härliga bilder du tog på vår syhelg.. nu längtar man ju tillbaka massor... Kram

    SvaraRadera