28 juni 2011

grytlappar...

minns ni?
Sent i våras vann jag hos Bambi för jag hade gissat "nästan" rätt ett par remsor tyg. Nu har jag kommit till skott! Grytlappar blev det... 3 st räckte remsorna till och så gjorde jag en solrosapplikation på dem också.
Tack Bambi!
Applikationen bjuder jag på... du kan hämta den under fliken "Tips o annat". Vassego'.
* * * * * * * * * * *
Tack också för era tips o råd angående kviltningen av baliquilten.
Maja, jag kan hålla med dej... men jag vet också att det finns fleece som är av mycket god kvalité. Jag har haft fleecejackor av typen "polarfleece" i många år , den noppar sig inte. Däremot så tror jag inte att fleecefiltar a'la Jysk, Rusta Ikea... är något man ska lägga ner arbete på.
Jag ska fundera någon dag till innan jag bestämmer mej. OM jag använder fleece så blir det nog en "gles" frihandskviltning. :-) Härligt också att höra att batiken blir vackrare av användning, toppen!
Ulla, storleken efter att jag sytt ihop remsorna är ca 95x165cm... jag tänker sy på bårder så att måttet på den färdiga pläden blir ca 140 x 190. (är under beslutsprocess)  ;-)

Opps... nu är det nästan dags för John Blund!
Natti natti

10 kommentarer:

  1. Jättefina grytlappar!
    Jag gillar din stil!!
    Visst är det kul med Evaj´s remsor som får igång chippet!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Toppenfina! Så roligt att du sätter personlig stil på dina sydda alster! Snygga sömmar på blomman. Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Dina pannlappar är jättevackra.Vill pröva att göra dem men tyvärr kunde jag inte ladda ner pdf?Är det något lösenord eller....?

    PS.Tack för storlek.DS

    SvaraRadera
  4. Fina grytlappar!
    Kan tyvärr inte ladda hem den fina solrosen jag heller.
    Qulithälsningar Iréne

    SvaraRadera
  5. Härligt du omsatt tygerna i fina grytlappar!perfekt!!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Svar till Irene.
    Om du skickar mej din meiladress så får du pdf-filen.

    Vad är det som händer när du provar ladda ner filen?
    För mej ser allt ut att fungera.

    SvaraRadera
  7. Himla fina grytlappar!!!
    Tack för mönstret på Applikationen.
    Kram Ann i Aspudden

    SvaraRadera
  8. Hej igen
    Nu funkade det att ladda hem mönstet, toppen!!

    Iréne

    SvaraRadera
  9. Underbart söta grytlappar :) Tack för din mall till solrosen ska printa ut prova göra den..Har en liten fundering och det är vad heter din fot som du använder dig av till dina foton och är det samma fonts om du har använt när du gjort dina namnetiketter ( på den fina beskrivningen som jag också har laddat ner..)

    Ha en trevlig helg!
    Marica

    SvaraRadera