12 juni 2011

hjärtan...

några hjärtan blev sydda i Gnesta. Igår när det var som varmast så sydde jag ner kantremsorna på dessa små hjärteförvaringar. Den blommiga nessen blev klar redan i Gnesta, sydd i ett härligt tyg som ska användas i större bitar. Passade perfekt till den här nessen med "omvänd" applikation. Tyget har jag köpt hos Quiltbiten i Uppsala.

mönster från PW-design
En löparen blev också påbörjad i Gnesta... kanske jag ska ta tag i den nu, en stund vid symaskinen skulle sitta bra nu. Här fläktar lite och solen är inte så stark... kanske det är åskväder på g. Det känns lite så.
Nu kilar jag till symaskinen.. ha de'!

7 kommentarer:

  1. Hittade till din blogg och fick se allt vackert som du gör i lappteknik!
    Ha en fin sommardag!

    SvaraRadera
  2. Söta små hjärtan - även på nessen.
    Ha det gott i sommarvärmen.

    SvaraRadera
  3. Härlig nesse!
    Omvänd applikation är en kul teknik.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker nesse! Härligt tyg i massor av sprakande färger! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Omvänd applikation har jag aldrig testat men ser kul och fint ut. Dina nessar blev jättefina och de små hjärtan blev jättegulliga.
    Kram Carmen

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig necessär, så läckert tyg i den! Söta små förvaringar också. Önskar dig en riktigt skön sommar! Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Du är expert du på nessar,,,så snygga!!!kramar

    SvaraRadera