21 juni 2011

QoL-träff i Luleå...

I helgen som var tillbringade jag i Luleå som ni säkert förstått. Några härliga dagar i sällskap med sykompisar och symaskiner. Träffen hade vi en en för ändamålet perfekt lokal, vad kan vara bättre än en tygbutik som är fylld av underbara quilttyger. Lite bilder har jag tagit under helgen så här kommer ett sammandrag för er som vill.

* * * * * * * * * * * * * * *
Jag flög upp till Luleå redan på torsdagen så jag skulle hinna utforska omgivningen lite innan träffen. På torsdagskvällen kikade jag runt lite vid Gäddviken där jag också övernattade på Örnviks konferens o camping.

På fredagsmorgonen bestämde jag mej för att ta en tur till Boden. Där fick jag se skylten till Morjärv... hmm, där finns ett ullspinneri, dit åker jag! Jag åkte en vacker väg mellan Boden och Morjärv, undrar bara hur många "träsk" det finns egentligen? ;-)
Väl framme visade det sig att ullspinneriet inte längre var igång. Bilder från en avslutad epok blev det istället för att klappa ullgarner.

Färden tillbaka gick via E4:an så jag var snart tillbaka i Luleå-trakten igen.
En kort paus i Gammelstads kyrkby med friluftsmuseet Hägnan. Där tog jag en lunchpaus och fyllde på magen med en laxsmörgås och som efterrätt en hemgjord maräng som smälte gott i munnen.

Sen var det äntligen dags att styra kosan mot Quilterian.
10 stycken medlemmar från Yahoo-gruppen Quilt o Lappteknik träffades i Quilterian lokaler. Det är 3:je året vi träffas så nu kan man väl säga att det är tradition. Under helgen dök det upp några till QoL:a medlemmar som inte hade möjlighet att delta hela helgen. Vi som var med kom från spridda områden i Norrland, bla. Gällivare och Överkalix.  Jag o Åsa kom med tåg och flyg från Stockholmstrakten. 
Vi sydde och som någon sa... vi kanske är onödigt tysta ;-) men det skapades desto mer. Några projekt blev klara medan andra projekt kommit en bra bit på väg. Vi alla fyllde nog på med mer projekt i "ska göra" högen.
Här är lite bilder från vårt Visa och Berätta:



Många härliga timmar tillbringade vi tillsammans. På lördagskvällen hade vi beställt en sommarbuffé från en catering. Den åt vi en en alldeles perfekt miljö för tygnördar:
:-))
Jag har haft en mycket trevlig helg. Tack alla ni som var med!
Med mej hem följde naturligtvis en del påbörjade projekt och en massa inköpta tyger förstås... mer om det en annan dag.
Nu är det dags för en eftermiddagpromenad med hunden. Jag har suttit alldeles för länge vid datorn.
Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Så fina bilder som hjälper en att minnas allt det fina och allt det trevliga under vår fina helg tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu måste jag skärpa till mig och se till att komma nästa år! Basta! Ni ser ut att ha haft en riktigt trevlig helg, och nästa gång du kommer till Boden så bjuder jag på kaffe!

    SvaraRadera
  3. Jättetrevligt att träffa likasinnade. Ni verkar ha haft en härlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni verkar ha haft, trevligt att kunna träffas så...

    SvaraRadera
  5. Kul att se bilderna och läsa om din trevliga resa till Luleå med omnejd!

    SvaraRadera
  6. Så härligt att din resa blev lyckad och du fick trevliga sykompisar.

    Trevlig midsommar önskar jag dig.

    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Vilket mys och vilka vackra arbeten!
    Tack för titten!
    Kram

    SvaraRadera