23 juni 2011

sömnad o shopping...

ja, lite blev det sytt och lite blev det shoppat när jag var till Luleå. 
Det går trögt med uppackningen, men idag har jag iallafall fotat mina inköp. 
Randiga tyger och djuriskt i två tappningar, ett mönster o Quilterians utmaning:

 Hmm.. det ska bli spännande att se vad dessa tyger vill bli. några idéer gror i mitt huvud...tidsfristen är till 16 september.
* * * * * * * * * 
 Här är ett påbörjat projekt som ska ha lite applikationer, därför kunde jag inte göra det klart på plats. Min lilla Featherweight syr ju bara raksömmar. Planerna är att ta tag i det ikväll... forts. följer.

Ett batikpaket har också hunnit bli ett påbörjat projekt, vem kunde motstå en sån här härlig packe?

där gäller också fortsättning följer...
Ha en bra fortsättning på denna regniga dag!
Det mesta har nog kommit ner, nu börjar det blåsa istället :-)

3 kommentarer:

  1. Oj... här hittade jag en fin och innehållsrik blogg!!
    Ha en fin midsommar trots att vädrets makter inte visar sin bästa sida!

    SvaraRadera
  2. Alltså, vilka godisar!!! Utmaningen gillade jag verkligen, kanske man måste hoppa på den? För att inte tala om baliremsorna, mums!

    SvaraRadera
  3. Jag gillade verkligen de randiga tygerna och dina baliremsor.
    Den djuriska utmaningen undrar jag om jag hade klarat av. De tygerna var verkligen inte i min smak!!!
    Lycka till!
    kram Maja

    SvaraRadera