4 juli 2011

födelsedagsduk...

8 månader!!... så lång tid tog det innan jag "kom till skott". 
Vackra tyger damp ner i min brevlåda på min födelsedag från goa Maja och hennes Paradis.

När dom nu legat till sig så länge och jag inte vågat skära i de stora blommorna så tog jag helt enkelt till:
less is more...
 Känner mej riktigt nöjd med resultatet, ju fler löpare jag syr i lappteknik desto mer gillar jag dem. Det blir sån härlig tyngd med 100% bomullsvadden från Hobbs. Verkligen min favoritvadd.
Några små bitar finns kvar av blomtyget... vad som blir av dem? Kanske resultat kommer om 8 månader ;-)
Tack härliga Maja för finfina tyger :-)
Ha dé... nu ut i friska luften en stund!

6 kommentarer:

  1. Det sprakar av sommar i din härliga löpare!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert tyg, o löparen är somrig o fin!
    Kram Inger i Segeltorp

    SvaraRadera
  3. Det var väl värt att vänta på i 8 månader!
    Vad snyggt det blev!!!
    Måste nog kolla om jag har något utav tygerna kvar!
    Hoppas att det är ok att jag härmar i så fall???
    Tack för fina ord om mig!
    De kom på rätt dag!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Jättehärlig somrig löpare.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tyget kom verkligen till sin rätt i duken.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbart härlig duk du har sytt.
    Innan jag sydde min första duk i lappteknik så hade jag väldigt svårt att föreställa mig hur en sån duk skulle fungera. Trodde det skulle bli knöligt och att saker som stod på duken skull vicka. Nu vet jag bättre.
    Kan du begripa hur jag så helt kunde glömma att jag sydde toppen till min myskvilt på den lilla maskinen????????

    SvaraRadera