26 juli 2011

i väntan...

någon gång... kanske jag också ska ta mej råd till att köpa en ny STOR symaskin. Det finns så mycket jag vill göra så det gäller att prioritera i rätt ordning. Men i väntan tills... så tänkte jag att leka går väl an. 
Och min 11 år gamla sykompis duger än :-))  och kommer att duga ett tag till.

Den har hur många dekorsömmar som helst....å fler kan jag göra i datorn och föra över via kort. Den kan också sy sömmar i 9 mm bredd. Den har en suverän övermatare och gör jättefin frihandskviltning. 

Men hur ofta använder man dekorsömmar egentligen? Ja, inte är det alltför ofta, några favoriter används men långt ifrån alla. Nu skulle det dekorsys här...

och en "påse" till sytrådarna blev det...
~ ~ * ~ ~

8 kommentarer:

  1. Din maskin kan så mycket och snyggt syr den!
    Jag använder maskinsömmar OFTA!!!
    Tycker att det är både snyggt och roligt att införliva i lapptekniken!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Din maskin kan ju allt som behövs!!! Jättefina dekorsömmar. Jag använder sällan dem, men det blir ju jättesnyggt som dekoration. Jag måste nog testa.

    SvaraRadera
  3. Varför köpa nytt när den fungerar så bra, nytt är inte alltid bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det behövs mycket för att man sy slut på en symaskin... en av mina har varit med ca 22 år och den är still going strong! Så misströsta inte utan vårda den som en gammal vän!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  5. Så himla fin korg.. Smart sätt att använda sömmarna på :)
    Skulle behöva en inspirations dag/helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åldern har ingen betydelse när man har hittat en bra kompis. Din kompis har många fina dekorsömmar och korgen blev jättefin! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Min symaskin sjunger på sista versen men den versen får bli en lång en ...Ska nog ta och göra som du och testa loss lite bland mina sömmar och få till nått kul av det! Tack för det tipset!!
    Tack oxå för att du påminde mig om att uppdatera din bloggadress, tyckte det var lite tyst från ditt hörn....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Riktigt fin!! Så många fina sömmar har knappt min nya symaskin.

    SvaraRadera