27 juli 2011

mera väntan...

...men den här gången så är det på gubben. Jag har varit gräsänka i några dagar och hållt ställningarna här på gården tillsammans med resten av tjejerna som finns här .-)) dvs. svärmor Ingegerd, katten Ronja och hunden Eydis och så stona och några tackor :-)
Gårdens manfolk har varit iväg på fjällvandring. Idag kommer dom hem.

I väntan på dem så gick jag en runda runt trädgården och fotade med min telefon. Det är lite skoj att leka med den, jag har installerat en kamera-app som heter Hipstamatic. Bilderna som blir för tankarna till 60-70-talet och Instamatic-kamerorna som fanns då. Ingen zoom eller möjlighet att ställa in något. Och kommer ni ihåg kassetterna man använde och blixtarna som var i kubform... en blixt på var sida. Inte använde man blixt i onödan, det blev ju dyrt. Kassetten framkallades och bilderna var ju lite si och så. 
Så här blev dagen bilder:







(Hipstamatic-info: lens Hornbecker, film Pistill, flash off)

inga redigerade bilder... direkt från "kameran", över och underexponerade... det har sin charm.
...nu så väntar jag vidare på att manfolket kommer hem.
Ha det gott i solen!

2 kommentarer:

  1. Hihi, tänk vad tekniken gått framåt. Då på 60-talet tyckte man att Instamaticbilderna var jättefina och jag tycker nog de var bättre än de du tagit med mobilen men det är ju ett intet mot de nya digitalkamerorna. Man hade ju ingen zoom på Instamatic, ja inga inställningsmöjligheter alls förutom blixtläge.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow - fina bilder! Krassen är min favorit!

    SvaraRadera