16 juli 2011

sommar...

och jag vill göra ALLT och inget blir gjort.
Jodå... visst blir det en hel del gjort och man måste ju ladda batterier och njuta också. Och konstig nog så räknas liksom inte allt det vardagliga man måste göra.... 
Sömnaden har legat lågt ett tag... hmm... batiken då? Tar tag i den vilken dag som helst ;-)
Blev sugen på att göra tvål istället. Nu är årets ranson tillverkad och ska ligga till sig några veckor innan de är klara för att användas. I år blev det apelsin/kryddnejlika, lavendel, sandel/ylang-ylang, och geranium/palmrosgräs som doft på tvålarna.


Jag känner för att röja lite i syrummet och organisera om lite. 
Tror det blir en sväng till Ikea för att inhandla lite hyllor. 
Min overlockmaskin ska få ett eget bord, jag har en gammal skolbänk som ska få lite fräsch färg på sig. Vitt med lila ben :-) Jag har ett SewEzi-bor med just de färgerna så då kan det passa bra med det till overlocken.
Overlocken är en maskin som förtjänar att användas mer... kanske det blir så om den får stå framme på ett fint bord.
 * * * * * * * * * * * *
Jag vill också passa på att TACKA för alla fina kommentarer om min necessär som jag sydde häromdagen.
Den är sydd efter eget huvud med inspiration från necessär som Janet tyger i Falun hade med sig till mässan i Mora. Tror inte det finns mönster på den.

Nu är det dags för hundprommis! Skön lördag på er!



4 kommentarer:

  1. Jag har också haft fundernigar på att ta fram overlocken. Saker som är framme används ju lättare än de som är undanstoppade!
    Med tanke på vad du skrev till mig för två veckor sedan. Jag skulle gärna ha dig som granne!!!
    Tror att vi skulle kunna vara intresserade av varandras saker. Jag hade iaf velat vara med på din tvåltillverkning!!!
    Ta hand om dig!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som min vardag :) allt man vill göra
    Men dagarna är på tok för korta!
    Härligt med egen gjorda tvålar, det skulle man
    kanske prova på ;)

    Jag håller oxå på att organisera om mitt syrum!
    Så nästa helg ska jag besöka ikea för lite roliga
    inköp :) det är kul att gå igenom alla lådor man har!
    Vet aldrig vad man hittar på för saker!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm, det är nästan så att doften känns ända hit!!! Säkert!
    Snart är min semester slut. En vecka kvar och inget klart av mina projekt!!!! Så är det när man kuskar runt med husbil istället.

    SvaraRadera
  4. Så härligt det ser ut med egentillverkade tvålar.
    Jag skulle behöva röja ordentligt i syrummet men jag går bara in där och tittar runt lite och går ut igen.
    Kram

    SvaraRadera