29 juli 2011

sprätta...

Sprätta, har ni hört talas om det? 
Det ska jag göra. Luleåutmaningens topp som jag trodde var klar att läggas ihop med bakstycket visade sig vara "felsytt". Ibland lönar det sig att ta en paus från projekten. Toppen är ihopvikt och upphängd över dörren in till syrummet. Igår stängde jag till dörren, slår mej ner vid tv:n och får se två lika block brevid varandra!! Måste ta på mej glasögonen och gå fram o se om det var sant.... jodå! Det var sant... jag som höll koll så noga att det inte skulle hända... ja, ja så kan det gå. Fram med sprätten.
Men det får bli en annan dag. 
*  *  *  *  *
Idag är en sån dag då jag vill göra allt och inget... alltså jag är lite rastlös. Vill sy och tar burken med remsor... Vad ska det bli?

Vet inte men himla skoj är det. 
Jag gillar att jobba med skräp...
~ ~

9 kommentarer:

  1. Men... Så'na fina remsor kan väl inte kallas för skräp. Ska det bli en duk eller löpare eller ska du skära sönder och sy ihop på nytt?
    En grön regnbågsutmaning är det i alla fall :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det den ene kallar skräp är guldkorn för den andre!
    Jättteläckert ser ditt skräp ut!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin skräp, ska bli kul att få se vad det blir.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Super fina skräp remsor. Kul att se vad det blir.
    Kram Kerstin
    som också gillar att jobba med skräp.:)

    SvaraRadera
  5. Himla tur att någon klok sömmerska uppfann sprätten, vad skulle man göra utan den??
    "Skräpet" ser fint ut.

    SvaraRadera
  6. Kanske dina gröna skräpremsor blir träd?!? ;-)
    Och sprätten används flitigt här!! ;-)
    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  7. Sprätten är ju sömmerskans bästa vän ;o)
    Jag håller inte med dig när du säger att remsorna är skräp. Jag skulle nog kalla dem skatter! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Så jätte läckra färger! Inte kan man tro det är skräp!Super..

    Kram

    Louise

    SvaraRadera
  9. Du har säkert lyckats sy något jätte mysigt av dina remsor..idag går vårat internet ganska bra ...roligt att läsa vad ni gör.Här händer allt annat än sömnad ,,inågon vecka till../kram

    SvaraRadera