14 augusti 2011

i sista minuten...

I morgon är det dags för jobb igen. Hur ska det gå?! 
Jag är ju inte klar med allt som jag ville göra under sommaren... men, idag har jag iallafall sytt mej en Tag Along Tote efter Atkinsons mönster. Lättsydd om jag inte hade valt fel tyg. Jag tyckte det kunde vara fint med "fuskmocka"... men fy, inget skoj alls att sy i det tyget. Halkigt som bara den, det gick inget vidare att pressa heller. 505 klister fastnade inte så som det borde... men, nåja, den får duga. Jag kommer att sy fler för det är en lagom storlek, jag gillar inte för stora väskor. Den här rymmer det nödvändigaste. Och nästa ska få dragkedjelås också.

Färgen på de små bilderna stämmer mest med verkligheten.

~*~*~*~*~*~
Som sagt, sista dagen på sommarledigheten och så här ser det ut på åkrarna runt om oss.

 Snart är det dags för skörd.
 
Ha en bra fortsättning på söndagen.

(hipstamaticinfo: Lens:Hornbecker, Film: Pistill, Flash: Off)

10 kommentarer:

  1. Vilken kul modell och håller med dig helt,inte för stora väskor.
    Hoppas övergången till jobb igen blir bra.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Kjempeflott veske i en artig modell. Hvor kan jeg få kjøpt mønster? Den var skikkelig flott!

    SvaraRadera
  3. Det är inges kul när tyget trilskas, men du har ju lyckats väl ändå, väskan ser jättefin ut! Kram

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg väska och perfekt storlek..Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Väskan är väldigt snygg och ser perfekt ut i storlek. Men tyg som trilskas är inte kul. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Superfin väska! Men fy vad trist när det trilskas för en. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Väskan är snygg även om den inte var rolig att sy!
    Sydde själv med ett jeanstyg i veckan som inte ville vara med! Avskydde det!!
    Ha det bra på jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Snygg väska blev det i alla fall.
    Kram Ann

    SvaraRadera
  9. Ser ut att vara en bra modell, och fin blev den också! Efter dag 1 går det nog av bara farten igen...:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Så snygg väskan är. Vad trist det är när det krånglar, men du lyckades få till det..........

    SvaraRadera