27 augusti 2011

ja me´...

Jag har också sytt idag...
Som många vet så syr vi, sk. "Sy Tillsammans",
på en mailing-lista jag är med i.
 Den här gången är det "En liten necessär på snedden" vi syr. Mer än 70 sömmerskor runt om i Norden syr efter samma mönster. Otroligt och skoj. Så här ser min första ut...ja, för jag ska sy fler.


Den är lättsydd och lagom stor för att passa fler användningsområden.
Mönstret vi använder har Anette L syr och skapar gjort. 
Vill du också sy en? Kila över till Anette och hämta mönstret. 
Du hittar det i högerkanten under Gratismönster "necessär".
~ ~ ~ ~
God lördagskväll!

6 kommentarer:

  1. Härliga tyger du använt till din nesse.
    Jag kunde inte hålla mig men det blev en förminskad variant.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig färgklick! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Häftig! ( som ungdomar säger).
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. En gladnesse ;o)jättefina.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt glada färger du har på din nesse!

    SvaraRadera