20 augusti 2011

lördag...

Hej på er, denna gråa och trista lördag. Min första arbetsvecka för hösten är avklarad. Önskevädret för den här helgen hade väl varit sol och varmt. Men så är det inte. Nu känns det verkligen att hösten är i antågande. Regn hela natten och inte är det mycket uppehåll mellan skurarna idag heller. 
Men visst behöver vi regn, här har varit torka hela sommaren, grundvattnet behöver fyllas på inför vintern.

*  *  *  *  * 

Inspirationen är på sparlåga idag.
Den stannar vid datorn men alldeles snart ska jag klä på mej regnkläderna för en promenad med hunden.
I brist på lust och inspiration har jag färdigställt mina tvålar som jag gjorde för ett tag sedan. Nu är de klara och har fått ett band runt midjan med info. 


Det här är nog allt jag åstadkommer i dag i skapandets väg.
Nu blir det som sagt regnkläder...

Ha det så gott!

10 kommentarer:

  1. Vilka fina midjeband dina tvålar har.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var väl ett jättefint resultat av dagens jobb!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint det blev!
    Jag tycker att de jag fick av dig var fint förpackade, men detta var ju helt ljuvligt!!!
    Du är så bra på att fixa till det lilla extra!
    Tvålen är så bra och jag köper gärna några av dig!!
    Hör av dig på min mail om du vill sälja!
    Kram

    SvaraRadera
  4. åh, de blev jätte fina. Etiketterna är superfina.
    //jonna d

    SvaraRadera
  5. Anonym sa...Vilka vackra tvålar... känns lite konstigt att säga som om tvål :-D Men är de det så är det det!
    Håller med dig, Lite mer sommar hade varit trevligt.
    Kramar Päivi

    SvaraRadera
  6. Så hyggelig å få hilsen fra deg. Eydis er en nydelig hund, så søt. Alle de fine såpene og veskene du lager. Jeg er ganske veske galen, det er gøy å ha noe som ikke andre har. Her i Bergen er været også trist og grått. Ha en fin uke, hilsen Eli

    SvaraRadera
  7. Man kan ikke ha inspirasjon hver dag.
    Så bra at du fikk gjort ferdig såpene!
    De er skikkelig lekre!

    SvaraRadera
  8. så underbara tvälar med jätte fina etiketter.. du får lära mig någon gång hur man kan göra egna tvålar ;)
    kram

    SvaraRadera
  9. Så fina tvålar du gjort - och vackert förpackade med! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Både tvålarna och midjebanden till dem är så fina. Jag gillar vackra tvålar!

    SvaraRadera