10 augusti 2011

remsorna...

Remsorna jag sydde ihop för ett tag sedan är nu ett färdigt alster. En necessär blev det... det är ju så skoj att göra väskor och förvaringar av olika slag.


Jag dammade av brodermaskinen och broderade blommor från LinneaArtLine. Kviltningen blev böjda svängar över sömmarna mellan remsorna. Jag tog två lager tunn bomullsvadd men blev inte nöjd... varför jag fick för mej att göra så vet jag inte. Det ger bra stadga med ett lager tycker jag.
Ja, nu när den här är klar så är det väl bara att ta fram sprätten till Luleåutmaningen. ;-)

Här hänger regn o åska i luften så jag tror det blir en prommis med Eydis innan det brakar loss...

Ha de'!

13 kommentarer:

  1. Den blev läcker! Gillar grönt och med det brandgula till blev den jättefin.
    Kram från ett regnigt Sthlm.

    SvaraRadera
  2. Snygg necessär och läckert med orange botten.
    Vad är det du skall sprätta?
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg nesse!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. åååå,vad snygga necessärer du gör,,,,,,,är impad!!Kram

    SvaraRadera
  5. Din necessär blev jättesnygg!

    SvaraRadera
  6. Aha... det skulle kanske löna sig att ställa fram broermaskinen för att få till nåt sååå fint!? Kanske kan det bli nu när hösten kryper på! Strunta i sprätten och ta ett lager mindre på nästa nesse istället... då räcker det ju till två!!
    Kram Bibbi

    SvaraRadera
  7. Så härligt det blev med de broderade blommorna på remsorna! Lusten att "damma av" brodermaskinen ökar med sån här inspiration! Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Vilken läckerbit det blev, så varför ta fram sprätten.
    Min sy/broderimaskinen är det tvärnit i så den ska till doktorn när semestern är slut :-(

    SvaraRadera
  9. Superfin nesse!!!
    Det ska nog bli lite mer broderat här också.
    Ska designa eget mönster som en Drake ska stygnsätta. Spännande!!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men oh så snygg nesse! Riktigt läckert med blommorna! Lycka till med Vilda utmaningen! :-) Kram!

    SvaraRadera
  11. Så flotte mapper. Blomstene passet jo kjempefint!

    SvaraRadera
  12. Bara sååå fina, hittat Dig nu.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera