9 augusti 2011

uppätet...

På väg till Storluvån så passerar man Åre. Och i Åre finns en chokladfabrik.


Den måste naturligtvis besökas och choklad inhandlades...
...men nu är allt uppätet!

*  *  *  *
Här i huset pågår garderobsröj för fullt. Börjar ju jobba på måndag och som vanligt får jag lite "panik" när ledigheten närmar sig slutet. ....vart har dagarna tagit vägen? "Inget" har jag gjort, känns det som.
Jodå, naturligtvis ha jag gjort en hel del men det är lätt att glömma och bara se det som inte blev gjort. Och jag erkänner att jag är ganska bra på att utnyttja ledigheten till att bara njuta, så det är inte synd om mej.

Som sagt, garderober och byråer har fått sig en rejäl rensning. Det var lääänge sen ser jag på högen som blev. Men så skönt...

Nu ut i friska luften med Eydis, vädret är lite svalare så det känns skönt med en eftermiddagspromenad.
Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Det är nu sista veckan våra barnbarn är här och då är det alltså 10 veckor sedan vi hämtade dem ....och vad har vi gjort då,,,känns som ingenting,,men säkert får de med lite minnen även från denna sommar!!ta väl hand om dig,/kramar

    SvaraRadera
  2. Jodå, Åre-chokladen hinner inte bli gammal! Hur smaskig som helst!!

    SvaraRadera
  3. Garderobsröj skulle inte skada här hemma heller. Det blev flera kassar till Kupan (Röda Korset) när sönerna flyttade men efter det har det inte blivit så mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Konstigt nog så har vi inte haft garderobsröjning denna sommaren!
    Ta hand om dig nu och njut av veckan!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Meningen med semestern är väl ändå att ta det lugnt, och kunna göra lite som man vill? Men vill man nu göra nytta, så känns det ju dubbelt gott:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera