3 september 2011

nu ska här sys...

... det kan man kanske tro när man ser vad jag köpt. Men som så många andra måste jag ju också isolera väggarna inför vintern. Så det är tveksamt om det blir så mycket sytt ;). Men härliga tyger är det iallafall. Det är andra gången jag köper tyg från Stof o Stil. Deras enfärgade bomullsväv är i jättebra kvalitet tycker jag . Och lite bastyger är väl alltid bra att ha, eller hur? Det blev en mysig packe av dem, en meter av var färg. Lite missvisande färger på deras hemsida men så är det väl på många sidor man köper tyg från... och futtiga 38.95/meter så då gör det inget om färgen inte riktigt blev vad jag trodde. Man kan ju beställa färgprov om man är ute efter exakt färg.


Tråden kom från USA tidigare i veckan tillsammans med ett par pressarfötter, en inchfot och en frihandskviltfot. 
* * * * *
Vädret är alldeles för fint för att sitta vid symaskinen idag... det får nog bli framåt kvällen istället. Nu gäller det att passa på njuta av solen så mycket som möjligt. I veckorna hinns inte det med.
... nu ut... 
Ha det gott!
Ps. Den uppmärksamme ser att det är lite oordning i syrummet, det används emellanåt :-)

4 kommentarer:

  1. Nyss hemkommen från "Pingelträff" där Stoff och Stils enfärgade bomullsväv lovprisades så tror jag att du gjort rejäla fynd!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig hög med bastyger :o)

    Visst är vädret härlig, det blev en skogsutflykt på em, tyvärr inga kantareller men halv liter blåbär, o kaffe med äppelkaka på ett högt berg med finfin utsikt :O)

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset ang Stof och Stils enfärgade tyger. Ska kolla in dem vid tillfälle!

    SvaraRadera
  4. Härliga tyger. Ska kolla in deras hemsida. Har beställd lite marmorerade tyger från Lapp-Elisa att ha som "bastyger".
    Kram

    SvaraRadera