28 september 2011

pysselstafett...

ja, har man inte göra så skaffar man sig. Tyvärr så hann jag inte med Luleåutmaningen... fastnade vid kviltningen. Men skam den som ger sig, jag ska sy klar den.
Däremot så har jag klarat en annan utmaning jag anmälde mej till.
Jonna d startade en pysselstafett... och det lät ju så skoj. Klart jag höll mej framme.  
Det här var vad jag fick till på mina 14 dagar som jag hade till förfogande:


En uppmaning och ett träd!
Passande nog så snappade jag upp ett tips på någons blogg om denna härliga blogg som bjuder på gratismönster. Här är originalet som jag försvenskade och förenklade lite.
På bilden ser min lilla väggprydnad lite vind ut men fullt så sned är den inte i verkligheten ;-)

Nu lämnar jag över stafettpinnen till Pysselkisen som får...

temat "löv" av mej.

Lycka till Pysselkisen och Tack Jonna d för en trevlig stafett.

     ~     ~ 

Nu ska jag återgå till packning... några dagar i Dalafjällen väntar...

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Oh, så söt!
    Jag är på mitt andra block i den "serien".
    Trevlig resa...det är fint där uppe..
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Denna utmaning klarade du galant!!Jätte sött block-Ha det gott i Grövelsjön/kramar

    SvaraRadera
  3. JÄTTEFIN!!!
    Det är ett kuvert på väg hem till dig!
    Ditt nummer blev draget i scrapslotteriet!
    Något att bita i;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig utmaning och snygg blev den! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Lovely to see one of my designs from Bless Them Stitches made up. Please do be of mind that this design is still my copyright. Adjustments to a design do not alter my copyright.
    I am so happy to share the designs of which 3 of my books from 2000 to 2003 are being given away
    Barb of www.theodoracleave.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Kul variation av Ferdinand under korkeken :-) Jättegullig!!

    SvaraRadera
  7. Oj, jag hade visst glömt att kommentera! Förlåt! Det var en väldigt rolig tolkning du gjorde av temat :-) Bra jobbat!

    SvaraRadera