7 september 2011

stickning...

Häromdagen så surfade jag runt på en massa olika bloggar och kom till en blogg som visade sina tovade sockar/tofflor. Tyvärr kommer jag inte ihåg var. Dom såg iallafall så härliga ut, så jag måste utforska om jag ev. kan klara av att sticka dem. Och visst... jag TROR det.
Så här ska de se ut i färdigt skick: 
 

Jag har bara valt en nyans mörkare garn. Visst ser det mysigt ut med ulliga kanten?... som fårskinn.
Här hos Drops/Garnstudio hittar du beskrivningen ifall du också vill göra ett par.
Det ska bli spännande att stoppa dem i tvättmaskinen så småningom. 
Så här ser mitt garnval ut och den pågående stickningen. 


 Jag har valt att sticka båda parallellt... det är  såå tråkigt att börja om från början när det första sockan är klar... det är därför jag inte stickar så ofta :)
Håll tummarna för att jag ror det iland och inte ledsnar på vägen.

 * * * * * * * * *
Idag är en dag som en förkylning antagligen hoppat på mej, inget skoj alls. Nu ska jag kurera mej så får vi se om jag kan skrämma bort den.
Ha det gott!


4 kommentarer:

  1. Dom ser verkligen sköna ut Lycka till med stickningen
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Lycka till!
    Det ser inte helt lätt ut, men jag är övertygad om att om det är någon som klarar det så är det du!!!
    Stod och kollade in toffelmönster och garn i går, men fegade ur!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart du klarar det! Vilka härliga tofflor du kommer ha i vinter! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Detta ser onekligen spännande ut, det går säkert bra..Kram Immi

    SvaraRadera