17 oktober 2011

för länge sen...

För länge sedan gjorde jag några necessären av flätade tygstycken. Nu när jag städar lite i datorn hittade jag min gamla beskrivning på hur jag gjorde. Kanske det finns de som är intresserade av beskrivnngen? 
Då finns den att hämta under fliken tips o annat här ovanför.
Den här beskrivningen gjorde jag när det var nytt att fläta tyger på detta sätt. Nu har tekniken säkert förfinats. Själv har jag inte flätat på länge.

Av mina flätade tygstycken gjorde jag dessa necessärer.




Opppsan sa, vilka färger :-)
* * * * * * *
Ha det gott allihop...

7 kommentarer:

  1. Fina nessar. Ang virkningen, klart man kan ändra sig.
    Ha det bra
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Fina allihop, särskilt de sista;-)
    Hemkommen med ännu en kasse ullgarn!
    Nu vill det till att sätta fart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för påminnelsen, det var ruggit länge sen jag flätade.. Fina nessar förresten!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Det är härligt med färg tycker jag och de blev finfina allihop även om det var ett tag sen!!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  5. Härliga nessar. Jag har sytt två små bonader i den tekniken.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så trevliga dina flätade necessärer blev, ska in och kolla på din "Tips och annat"! Kram

    SvaraRadera
  7. Roligt att du ordnar en sysamman också på quilt-lappteknik.

    SvaraRadera