6 november 2011

halsduk...

Sömnaden har ju som sagt legat lågt ett tag. Däremot så har ju kvällarna framför tv:n varit utmärkta för virkning. Trender kommer och går, klart man hakar på.... även om virkning inte faller mej i smaken så värst. Men nuförtiden finns så mycket fint garn och så görs så härliga utsvävningar i tekniken. Här hos virkpia hittade jag en sån läcker halsduk. Garnet är underbart mjukt och vilka härliga färger det fanns att välja mellan. Men jag är ju lite grön o beige, så sån färg fick det bli för min del.
Jag kämpade på med virkningen och det tyckte vovven var roligt också, tydligen. För i går när jag räfsade löv så hittade jag en ruta bland löven.... den lilla tjyven hade stulit från Matte!! 
Inte undra på att det dröjde så länge innan jag fick ihop alla rutor ;-)
Till slut blev den klar och så här ser den ut:

Drops Delight och Drops Alpacka är garnet...
... nu är jag lite sugen på att sticka vantar!! Ser ju på bloggarna lite här o var att det är inne nu. 
Kanske något att prova på... hmm

Ha dé!

12 kommentarer:

  1. Snygg och ovanlig!
    hahaha vilken liten byracka som busat med dej.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Du har lyckats igen ,,härlig färgkombination!!Kram

    SvaraRadera
  3. En fantastiskt vacker halsduk, både mönster och färgerna. Och vilken busig vovve :-) !! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Så fin den blev! Härliga färger! Bra att rutan kom fram:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga färger och ett fint mönster
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga färger!! Jag har tydligen inte tittat in på din blogg på Jättelänge, det är mycket fint du sytt de senaste månaderna, jag ska skärpa mig.

    SvaraRadera
  7. Så härlig den blev.
    Jag virkar runda grytlappar av bomullsgarner gamla som gatan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jättefin halsduk!
    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Halsduken blev jättefin! Och vad roligt att få se den uppvirkad i en annan färg, det blir verkligen skillnad. Dessutom har du tagit väldigt inspirerande bilder, något som jag behöver lära mig :)
    hälsningar virkpia

    SvaraRadera
  10. Så vackra färger, jättesnyggt!

    SvaraRadera