6 november 2011

slappna av...

Slappna av, det blir jul i allafall... 
det är budskapet på vår Sy Tillsammans som vi har på en av mailinglistorna jag är med i. 
Min version ser ut så här:


Lite sned o vind, men det får man stå ut med. Budskapet gäller ändå ;-)
Jag är nöjd med att äntligen fått sytt något, och som också blivit klart. 
Den ska få ligga på köksbänken som en påminnelse.
Mönstret finns hos NorthernQuilt som gratismönster.
* * * * *
För övrigt rullar vardagen på och hösten gör sig påmind med mörka kvällar. Vilken varm o härlig höst vi haft. Fortfarande hittar jag svamp under hundpromenaderna. Blåklinten och blåklockorna blommar...
Och sömnaden ligger i träda men syrummet blir till kaos ändå... just nu har jag fått för mej att ordna hyllor. Målning pågår för fullt och så småningom blir det väl ordning, 
eller vad tror du... hmm. 
Vet inte själv vad jag skulle svara på den frågan!

Nu är det dags för lite lunch och därefter en prommis med hunden...
Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är nog bra att ha budskapet under näsan och söt blev den också! Kram

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag gillar detta broderi och har sytt det flera gångar, annars hade jag varit med denna gång.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera