20 december 2011

julkort...

Att sy julkort är skoj...
På en av mail-listorna jag är med på har vi just avslutat ett byte med sydda julkort.
Det är så inspirerande att se hur skaparglädjen kan få fram så fina kviltade kort i sån liten storlek. 
Korten har måtten 4 x 6 inch eller 10 x 15 cm. 
Här är mina kort:


Det var dom jag visade en smygtitt på för någon vecka sedan. Tänkte jag skulle fota dom "ordentligt" innan jag skickade iväg den... men naturligtvis så glömde jag det. Den här bilden är scannad och får väl duga ;)
 ~  ♥  ~

Korten jag fått i inbyte ser ut så här:

Dom är förtjusande, alla 3. 

Men ett av dem imponerar extra mycket. 
Titta vad fint med alla hjärtan som små block i en minikvilt.

Visst är det alldeles bedårande?

Ha en bra fortsättning på veckan!

6 kommentarer:

  1. Jag är såå imponerad av era fina kort......hua så fina!!!ha en skön jul /kram

    SvaraRadera
  2. Ja, de är alldeles förtjusande!!!
    Jag har inte tagit mig tid att göra några...
    Dålig inspiration!
    Kram och God Jul på Dig!

    SvaraRadera
  3. Finfina julkort allihopa!
    Jag hade velat vara med jag oxå, en annan gång kanske?

    SvaraRadera
  4. Jättefina julkort allihop.
    Om jag börjar nu kanske jag kan vara med till nästa jul ;-)
    Kram och God Jul.

    SvaraRadera
  5. Underbara julkort - tror jag börjar förbereda nästa års så jag kan vara med då (nu har jag ju missat två år!) Kram Annika

    SvaraRadera