22 december 2011

tumvantar...

Tänk att virknålen har blivit använd igen.
Jag hittade ett mönster på virkade tumvantar hos Virkpia... det måste jag förstås prova.



Jag använde också Ullcentrums 2-trådiga ullgarn. Mitt är tonat och skulle säkert bli jättefint i en tröja. Här blir det bara en anings färgskiftning eftersom vantarna inte behövde mer garn och färgtoningen då inte kom till sin rätt.
Någon virkad kavelfrans lyckades jag inte med så jag tog fram restnystanet av Puddelgarnet istället och virkade en ljus lurvig kant. Inuti är vantarna uppruggade med hundens borste och det blev såå mjukt o skönt. 
Ser nu på Virkpias bild att utsidan också är lite luddig, så jag ska nog ta borsten till utsidan också.
        ~
Julen närmar sig med stormsteg...
Dagen idag har varit ett "affärsrace" kan man säga. Nu ska jag inte åka till "stan" något mer före. I morgon ska julstädningen ske... sen är dags för att njuta några dagar. Kanske blir det till o med lite sömnad!
Nu ska jag iallafall slänga mej i soffan framför tv:n.

Ha en skön kväll!

4 kommentarer:

  1. Här gäller också soffan ikväll,,och en mjukstart inför den kommande helgen..Kramar tiill dig också och God Jul!!

    SvaraRadera
  2. Tittar in på Dina fina vantar

    God Jul
    Kram - Marianne

    SvaraRadera
  3. Vantarna ser härliga ut. Har också sett mönstret men har nästan bara syntetgarner. Får nog köpa upp mig lite på nästa Syfestival.
    Kram

    SvaraRadera