7 januari 2012

årets första...

jag har sytt, handpaket till trots! 
Med lite förberedelser innan operation så klarade jag att frihandskvilta min löpare som jag påbörjat någon dag innan. Kanske inte så lätt-styrt som vanligt men det får duga. Lite fusk är det också för jag är inte riktigt klar ännu. Avslutningskanten ska sys ner för hand på baksidan. Men det får bli när handpaketet är avtaget och handen börjat fungera igen.
Att skära gick hyfsat med fel hand och hålla fast linjalen med armbågen gick bra det också. Stryka klarade jag också, som tur är kan jag använda fingertopparna litegrann.
Löparen har vi haft som tema på årets första ST - Sy Tillsammans på en av meilinglistorna jag är med på.
Så här blev min löpare:


Mönstret är ett gratismönster som finns här att ladda ner: Moda Bake shop
 
Som ni ser på bilderna har vi lite, lite snö här, det är riktigt skönt! 
Jag skulle gärna ha lite till. Efter den här regniga o milda vintern så är det skönt att det frusit på lite... tänk så mycket lättare det blir, framförallt att slippa torka hunden varje gång hon varit utanför dörren... och det blir många gånger under en dag.

Nu ska vi snart gå in till svärmor och äta. Hon bjuder på lutfisk!! men hon har lovat att jag o hennes son ska få något annat istället :) tur det...  Jag har provat flera gånger men, nej, för min del går det bra utan. 

Ha en skön kväll!

11 kommentarer:

  1. Dina färgval gillar jag jättemycket.
    Lutfisk--inget för mig heller:-))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Så snygg din duk blev! Snyggt jobbat med handen i paket, då behöver inte jag vara orolig inför min op. Och vill du ha lite snö så kan jag skicka till dig för här finns så det räcker! ;-) Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Gillar din löpare jättemycket - härliga färger som får mig att tänka på våren! Den söta nallen ser stickad ut, har du gjort den själv?
    Lutfisk - nej fy katten, det har jag inte ätit sedan jag kunde försvara mig själv! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Din löpare är JÄTTEFIN!! Färgerna gillar jag också. Tufft av dig att frihandsquilta nu! Så skönt att du har operationen gjord... nu går det bara framåt. Jag har mitt framför mig och vill helst inte göra det alls... men det går ju hela tiden åt fel håll så det måste göras snart!

    SvaraRadera
  5. Åh vilka härliga färger! Underbar löpare du sytt, handpaket till trots. Hoppas den läker fort så du får ge dig i kast med fler utmaningar :) KRAM!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig löpare och vilken kviltning, trots handen i paket.
    Lutfisk, ja tack, med mycket vit sås och kryddor - en gång om året.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Himla bra jobbat med handen i paket och färgerna är kalasfina! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Börjar undra om inte det är dags att att kolla mina händer också!
    Din löpare är jättefin!
    Bra jobbat!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina färger på en snygg löpare. Mellanting mellan vinter (som vi inte verkar få) och vår. / Lotta

    SvaraRadera
  10. Den är suuuuperfin och så snyggt du har kviltat!!!
    Tack för kommentaren hos mej:)))))
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Fin löpare och jag är så ledsen att jag inte kunde ta Din plats vid middagsbordet. Jag gillar lutfisk men ingen annan ..... :-(

    SvaraRadera