4 januari 2012

läge lågt...

Ja, idag är läget på lågvarv. Här hemma får KM serva med det mesta. det är inte lätt att breda en smörgås med fel hand... för att inte tala om att skära ost med hyveln :-)) ... förstår inte hur folk kan vara högerhänta när det går så mycket lättare med vänster hand!

* * *
Idag kom jag ihåg att jag har en symaskin som kan sy själv.
Min Pfaff 2134, den behöver ju "bara" programmeras med kortet. Kanske inte så "bara" men tillräckligt enkelt att klara med en hand. Så nu ska jag brodera lite voodoo-dockor. Passande till nåldynor... jag gör så mycket jag kan nu. Får väl fortsätta med fin-liret när fingrarna och handen kommit igång igen.


Ser väl inte så mycket ut för tillfället men så här ser det ut i broderprogrammet. 
 
Sen ska det klippas ut, få lite hår o sys ihop i konturen, stoppas med vadd och vips så är det klart.
Broderiet kommer från Urban Threads
fråga mej inte varför man får för sej att köpa sånt här broderi...

* * *
Nu blir det lite Tv
Ha dé!

4 kommentarer:

  1. Nej, det kan man väl undra!
    Jag har svårt för sån´t där, men vad 17 om man inte kan göra något annat så;-0)
    Själv har jag brottats med Picasawebbalbum i snart 5,5 timmar!
    Tror att det sitter nån inne i datorn och ser att det är jag och ser till att inget ska funka.
    Kräks på eländet!!!
    Tyvärr har det varit så mycket annat här så jag har inte hunnit skicka din vinst!
    Det kommer, men kan dröja. Här är det jag som tar hand om den handikappade.
    Krya på dig!
    Massor med kramar!!

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt att vara enhänt. Kunde inte ens hålla i en penna en gång i tiden och att skriva med "fel" hand såg ut som en 4-åring hade ritat.
    Som tur är går det över så småningom men du får passa på och njuta av att bli servad.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vad hopplöst med bara en, och dessutom "fel" hand. Det går ju inte ens att borsta tänderna med fel hand ;o) Hoppas på snabbt tillfrisknande med näven! Woodoodockorna är ju jättesöta! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Det är väl inge konstigt att köpa ett sånt broderi, dem är ju supersöta!! Hoppas handen din läker fort. Kram! //carola t

    SvaraRadera