3 januari 2012

paket...

Två paket har jag att visa idag... 
Jag börjar med det roliga. Till jul kom ett härligt "fönsterlöst" mjukt kuvert från Skövde. 
Och vad fanns då inuti kuvertet?
Jo, härliga softade tyger med örter på. 


Tack Maja!
Jag tror du tänker, precis som jag, att dessa tyger passar perfekt till "spa-påsar"/necessärer... eller hur?
Men just nu ska dom få ligga till sej litegrann... för jag har ett paket till!



Igår opererade jag min vänstra hand, karpaltunnelsyndrom och triggerfinger.
Skönt att det är gjort och ser nu fram emot att kunna använda "näven" normalt så småningom.
...för jag är ju förstås vänsterhänt.

* * *
Idag tror jag att jag slappar framför dator (surfa går bra) o tv:n...
Och tur att det regnade hela dagen igår så isen försvann på marken... vill ju kunna gå utan att riskera att halka på hundpromenaderna.

Ha det gott alla och
God Fortsättning på 2012

* * *

14 kommentarer:

  1. God bättring och lycka till med de härliga tygerna.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Så fina tyger det kom med posten!
    Jag hoppas handen snart är OK igen!

    Många kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Så söta tyger! Blir inte sämre av att ligga till sig medan handen läker. Hoppas det går fort.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj då, opererat handen, hoppas det läker fort!
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Nämen, oj oj! Då får man önska dig att läkningsprocessen går snabbt och lätt!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det läker fort och att du blir bra!
    Ja, jag tror att vi tänker lika där med tyget.
    Mina julklappar, som du bidragit med hjälp till, blev väldigt uppskattade och jag är SÅ tacksam!
    Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Inte kul med handen i paket, men alternativet att fortsätta ha ont är ännu sämre! Jag fick gjort en sådan operation i högerhanden för säkert 25 år sedan och den har varit perfekt sedan dess.
    Tygerna är jättefina och du får väl njuta av att bara titta på dem så länge (och kanske läsa en quilttidning eller två?) Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Så söta tyger, du kommer att få till något tjusigt av dem.
    God bättring med handen.

    SvaraRadera
  9. Oj det ena paket såg inte bra ut men hoppas det läker fort! Vackra tyger att börja planera med!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  10. Önskar dig snabb bättring!
    Så härliga tyger!
    Iréne i V-ås

    SvaraRadera
  11. Åh vad tråkigt med handen i paket! Krya på dig och hoppas handen snart är bra igen.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Härligt att du fått det gjort, hoppas att du piggar på dig snabbt så du kan komma igång och sy!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  13. Tänk att paket kan vara så olika. Vackra tyger.
    Önskar Dig snabb läkning.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera