24 januari 2012

utmaning på G...

Det går ju inte för sig att bara sy på ett alster... nejdå, klart jag måste sy på ett till. Tror jag känner mej lite rastlös. Vill sy mer men vågar inte riktigt anstränga min, för snart 4 veckor, opererade hand... men, men... lite i taget så går det nog bra.
Maja startade en utmaning som gäller under hela året, läs mer här om du är intresserad. En alldeles förträfflig idé tycker jag. För vem har inte en massa tidningar liggandes med lappar i att "det här ska jag sy så småningom". 
Jag har det iallafall ;)
Nu är jag inte riktigt säker på om det här platsar i utmaningen men jag chansar, för mej blir det vinst ändå, jag får ju en sak gjord som jag tänkt göra. Äntligen, kan man ju säga. Tidningen är Quiltemagasinet nr 2/2005 så det är väl hög tid att ta tag i mönstret. Jag är inte så sugen på att göra bordstabletter utan jag modifierar mönstret så att det blir en bordslöpare stället. Men i stort följer jag mönstret, återkommer med vilka förändringar jag gjort. Och jag TROR jag hinner klart under januari... annars får det väl räknas som februariprojekt. :)

~ ~ ~
 Och så här ser mosaiken ut i dagsläget:

(idag är färgerna lite missvisande)
Även där gäller skynda långsamt.
Ha det gott runt om i världen!

7 kommentarer:

  1. Jaa du AM,,du har verkligen lyckats med din utmanig!!!Så fin löpare!!!!Även din mosaik kommer att bli hur läcker som helst!!Västkustkramar

    SvaraRadera
  2. Spännande att du också är med på utmaningen.Är det fåren du skall sy? Jag sydde dom nyligen, det Är superkul.
    Kram från Gudrun

    SvaraRadera
  3. Ja, du är helt rätt ute!
    Min tanke var att man ska utnyttja sina gamla tidningar!
    Jag vill inte alltid sy det artikeln visar, men jag vill sy och jag vill uppmana till att ta emot inspirationen från tidningen och göra ditt egna val! Huvudsaken är att du visar tidning och arbete i samma bloggning!
    Kör hårt!!!
    Du vet att du inte behöver begränsa dig till ett arbete/månad utan kan sy och blogga när du känner för det!
    När min kommentar hamnar under inlägget så har du en lott!
    OM jag missat ditt inlägg så skriv till mig!
    Jag räknar ihop era lotter i december och kommer att lotta ut en rätt så bra grej (tycker jag själv);-)
    **************
    Mosaiken är snygg och bara jag blir färdig med lite annat...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Klart man inte kan sy på en sak i taget, hur skulle det se ut ;)
    Din mosaik är hur läcker som helst!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Visst är de fåren gulliga - själv har jag använt bara fåren som applikation både på en tehätta och ett kamerafodral. Bilder på dessa finns i min gamla webshot under "blandat".
    Har inte tänkt på dem på evigheter men nu poppade de upp.

    Hur går det med handen, det måste ju vara väldigt svårt att skära tyger? Men nu är du väl snart av med både bandage och stygn och när sedan ömheten lagt sig så är det säkert full rulle igen misstänker jag.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Ojoj... vilken fart det är på er alla... det måste vara nåt fel på mig för jag har tappat bort sylusten! Är det möjligen nån som sett den ??
    Kram

    SvaraRadera
  7. woow......där har du att göra :)
    å missa nu inte,......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera