5 februari 2012

rekord...

Här rullar livet på... 
kallt har vi, precis som övriga Europa med Rysskyla, snökanoner och rekord i hektopascal och kyla... så gick vi här hela hösten och nästan hela januari och trodde vi skulle slippa undan. tji....
~*~
Här inomhus så pysslas det lite i syrummet, men inga resultat att visas. Jag har hittat en ny tidningsutmaning och är i full gång med att avverka den. Återkommer med tidning och färdigt alster så småningom.
~*~
Jag har också hittat ett "fulligt" Valentinpyssel för er som tyckte om Voodoodockorna. Jag gjorde mina med ett maskinbroderi. Nu har jag hittat en liknande variant utan att behöva ha broderimaskin. Själv tycker jag nästan att den här är sötare:


Klicka på bilden så kommer du till sidan där du laddar hem beskrivningen.
~*~
Till sist lite kyliga bilder från Roslagen den 4 februari 2012


Korparna konfererar i trädtopparna... jag tror dom är ute efter fodret som vildsvinen får.

Nu tar jag mej upp till symaskinen på övervåningen.

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Visst är det vackert, men fy 17 vad kallt det är!!!
    Jag tillåter mig att klaga för jag är en "frusentant".
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jaha, vad skönt att vi inte är ensamma om kylan, men nog smäller det väl bra högt med -34 som vi hade natten till lördag? Idag var det -29 så vi tog en snabb promenad, man behöver ju röra på sig!
    Fina vinterbilder!

    SvaraRadera
  3. Voododockan är ju bara för söt!
    Vackra bilder du tagit!

    SvaraRadera