10 februari 2012

tidningsutmaning 2012...

Tidningsutmaningen för februari avklarat! 
En väska från Quiltemagasinet nummer 2/08. Det är gamla "ska göra" saker jag hittar på. Väskan kändes inte så aktuell att göra som jag tyckte när tidningen kom ut. Men nu är den gjord och det var riktigt roligt att bara plocka färdigskurna batikremsor ur lådan. Remsorna hamnade som dom kom upp ur lådan. Jag dekorerade lite med vikta trianglar och avpassade måttet på väska så att min kurs-skärmatta fick plats. Då kan jag ha min hemgjorda strykplatta i samma storlek, skärmattan, linjalen och mitt ministrykjärn med i samma väska när vi ska ut på äventyr. Så här ser den ut:


och ett hjärta ;) till Maja som startat utmaningen och som får mej att "rota" i gamla tidningar!

Nu är solen på väg ner bakom skogen och den bjuder på så härlig färg.


Så önskar jag alla en riktigt skön fredagskväll.
... själv tar jag fram fler gamla tidningar.

9 kommentarer:

  1. Den är en härlig färgklick i vinterlandskapet. Anar våren i den..
    Läcker och genomtänkt i utförandet.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar denna utmaning!
    Jättesnyggt arbete!!!
    Du har så mycket konst inom dig!
    Känner igen Sannas hjärta och vet du, jag har inget själv!!!
    stor kram

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg väska i härliga färger!!
    Stor KRAM till dig!

    SvaraRadera
  4. Nu har du inspirerat mig med din fina alster! Kanske kan jag komma igång igen... snart! Tack till dig och Maja så klart som kom på det hela!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken färgglad och läcker väska.
    Jättesnygg!!!
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Så koselig og fargerik veske :-)

    SvaraRadera