31 mars 2012

bakslag...

...på våren, sömnaden, ledigheten och dessutom är jag alldeles 'slut' på kvällarna.
Så här såg det ut när jag öppnade dörren tidigare i morse:


...men så ska det väl vara den här tiden på året., antar jag. Minns förra året, då hade väl snön knappast minskat något ännu. Det sägs att lärkan ska snöa ner tre gånger... tror det är andra gången sen den kom vecka 9.
* * *
Sömnaden kom också av sig. KM sjuk och sen sommartidsomställning! Tänk att en enda timme kan skapa oreda i 'knoppen'. Men nu, efter en vecka, ska jag väl vara ikapp. 
Dagen idag ska tillbringas största delen i syrummet.
Någon längre prommis med Eydis måste jag också göra, lungorna måste vädras ordentligt efter en veckas intensivt jobb...

Uppdatering, så här ser det ut på trappräcket just nu:


Nej, upp med hakan och iväg till symaskinen...

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Usch vilket väder. Här snöar det på tvären men snön smälter så fort den kommer ner på marken så det är bara blött, blött, blött.
    Jag ska ägna mig åt tvätt och sömnad av lukkekant. Har ingen hund som jag måste gå ut med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, det ser ju nästan ut som här hos mig! ;-) Jag gillar inte heller sommartid, tar ju veckor innan man är i fas. Hoppas maken kryar på sig och att du har kul i syrummet! Kram!

    SvaraRadera
  3. Att ställa om klockan till sommartid är enkelt, men att ställa om den inre klockan är värre. Hoppas att du har haft en bra dag i syrummet! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Här snöade det i går.
    Nu är all snö borta, men kallt så vinterjackan fick plockas fram igen!!!
    Vi hoppas på en bra sydag i morgon;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ett bakslag för våren kan man lugnt säga, men som sagt det hör ju lite till konseptet, snart är den här snön borta och våren kan fortsätta!
    Även jag har varit skittrött efter tidsomställning, kan inte förstå varför vi ska hålla på så här ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera