16 mars 2012

en hel vecka...

Ja, en hel vecka har jag arbetat sen vi kom hem från vår fjällresa. Jisses vad tiden rinner iväg...
Här är våren på G, tjälen har försvunnit och marken börjar torka upp. Härlig att slippa leran.

Hasselbusken blommar.
* * *
Imorgon är det lördag och jag ska åka till Uppsala och Quiltbiten, för jag ska gå på kurs. Hunters Star, en teknik som jag redan för 18 år sedan använde mej av till en väggbonad. Då var det mycket skära och räkna. Förhoppningsvis så har någon klurig hittat på en enklare metod att få ihop detta effektfulla mönster...
Vi får väl se efter morgondagen. Riktigt skoj sak det iallafall bli.

Så här ser den ut, min gamla väggkvilt från 1994 som jag rotat fram från gömmorna.
Nu när jag fotat den så ser jag att det kanske inte är Hunters star som den består av... eller om det är en variant? Nåväl, det piggade upp bloggen lite iallafall.

Nu ska jag slänga mej i soffan ett tag innan jag packar inför morgondagen.

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Tja, här tinar det i alla fall. Tjälen är väl ända ner till Kina!!!!
    Jag har inte sett din stjärna tidigare, så det var en fin variant! Stjärnor blir alltid så vackra i kviltar!

    SvaraRadera
  2. Ja, men visst är det väl en variant av Hunters star, men jag tror du får jobba med stora trianglar, romber och lite snedställda remsor i morgon!

    Ha så kul!!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Så vacker kvilt ska väl inte ligga i gömmorna.
    Ha en trevlig kurs.
    Kram Maeianne

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig kurs, det hade jag för en månad sen. Trevlig som alla kursen hos Quiltbiten!
    Visst år det en variant av Hunters star du har gjort, supersnygg!
    Iréne i Västerås

    SvaraRadera
  5. Härlig, tjusig bild på Hasselbusken.
    Ha en trevlig sy/kursdag idag.
    Kram

    SvaraRadera