18 mars 2012

Hunter's Star...

Igår var jag, som sagt, iväg på kurs. Min favoritbutik anordnade en kurs att göra Hunter's Star. Som alltid med kurser hos Quiltbiten så var den både rolig och givande. Vi var 8 st som deltog och vi fick ihop varsina block som skilde sig ganska mycket från varandra vad beträffar färgval. Men konstigt nog passar de bra tillsammans iallafall.


En bild från mobilen som tyvärr inte blir den bästa inomhus i lampljus.

Så här ser mitt arbete ut fotat här hemma, också inomhus men med bättre kamera:

 
Vi får väl se om det kan bli en påsklöpare, det är vad jag tänkt iallafall... 
om den inte blir klar innan påsk så kanske den blir klar någon gång under påskhelgen...

* * *
Hittade mer gammal skåpmat när jag letade efter min tidigare Hunter's Star.
Här är en effektfull snurra sydd i paperpiecing någon gång kring år 2000. 
Måttet på härligheten är ca 60 x 60 cm.


Kanske jag ska låta den få hänga på väggen ett tag igen?

Nu är glada helgen slut och det återstår bara att förbereda sig för en arbetsvecka igen.

Ha det gott alla därute!

10 kommentarer:

  1. Fina stjärnor och snurran är jätteläcker!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka läckerheter!
    Det roliga var att jag tittade på en bild i taget och gissade vilken stjärna som var din!
    Jag gissade rätt!
    Jättefin bonad också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Samma här! Och vilka vackra block! Din PP är ju också jätteläcker!

    SvaraRadera
  4. Härliga stjärnor ,,som kan bli en underbar påsklöpare,,,,tänk att denna snurra har jag också sytt en gång...måste nog kika in i centrallager B och se om den ligger där!!!
    Förstår du haft en rolig lördag!!Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga block! Dina kommer bli supertjusiga som en påsklöpare!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Snygga arbeten!
    Hunters star ligger på min projektlista också. Någon gång..
    För övrigt lyckas jag aldrig anmäla mig till någon kurs hos Kristina, där måste man vara snabb i vändningarna för att komma med..

    SvaraRadera
  7. Snygga stjärnblock! Snurran var häftig. En av mina cirkeldeltagare köpte något liknande med tre snurriga block på mässan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Perfekt till påsklöpare! Härlig snurra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Dina Hunter's Stars kommer att bli en ursnygg påsklöpare. Snurran är jättehäftig och den skulle jag inte placera i gömmorna, den är värd att hänga framme.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka konstverk du visar upp.
    Snurran är så läcker!
    kram Gudrun

    SvaraRadera